Polityka prywatności
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy dokument jest „Polityką prywatności” przyjętą przez DIGITAL INTERIORS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Piasecznie, ul. Julianowska 61, 05-500 Piaseczno, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000353118, której akta rejestrowe przechowywane są w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy; NIP: 521-356-39-88; REGON: 142346145; e-mail: sklep@wybitnietanio.pl ;tel. +48 22 701 05 01, i dotyczy zasad przetwarzania danych osobowych zebranych od użytkowników strony https://wybitnietanio.pl/ (dalej: Serwis).
2. Polityka Prywatności stanowi realizację obowiązków informacyjnych wynikających z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dotyczącego ochrony danych osobowych, znanego jako RODO. Rozporządzenie to reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych osób fizycznych oraz swobodnego przepływu tych danych, zastępując poprzednią dyrektywę 95/46/WE. (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, s. 1). Polityka ta jest także wyrazem troski o prywatność i prawa osób odwiedzających niniejszy Serwis oraz korzystających z oferowanych za jego pośrednictwem usług.
3. Administratorem danych osobowych zebranych od użytkowników Serwisu jest: DIGITAL INTERIORS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą w Piasecznie, ul. Julianowska 61, 05-500 Piaseczno (dalej: Administrator). W celu kontaktu z Administratorem, prosimy o wysłanie wiadomości na adres: sklep@wybitnietanio.pl bądź pod numerem telefonu: +48 22 701 15 01
II. CELE I PODSTAWY PRZETWARZANIA
1. Administrator oświadcza, że przetwarza oraz gromadzi dane osobowe użytkowników Serwisu w następujących celach:
a) Zakładania i obsługi konta w Serwisie – przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do realizacji umowy o prowadzenie konta, której stroną jest użytkownik. Przetwarzanie to może również obejmować działania podejmowane na żądanie użytkownika przed zawarciem umowy. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i wykonanie umowy o prowadzenie konta w Serwisie.
b) Realizacji zamówień w sklepie internetowym – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania umowy sprzedaży produktów dostępnych w Serwisie. Użytkownik jest stroną tej umowy, a podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy sprzedaży.
c) Obsługi formularza zwrotów - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu obsługi zgłaszania zwrotów – podstawą prawną jest art. 6 ust.1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy.
d) Badania satysfakcji klientów będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu określania jakości naszej obsługi oraz poziomu zadowolenia naszych klientów z produktów i usług (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
e) Ustalenia lub obrony przed roszczeniami – przetwarzanie danych osobowych jest konieczne, aby Administrator mógł określić zakres ewentualnych roszczeń lub bronić się przed roszczeniami klientów Serwisu. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora.
Podczas korzystania z Serwisu mogą być przetwarzane dodatkowe dane nieosobowe, takie jak: adres IP komputera użytkownika, zewnętrzny adres IP dostawcy usług internetowych, nazwa domeny, typ przeglądarki internetowej, czas dostępu oraz rodzaj systemu operacyjnego. Podanie tych danych jest całkowicie dobrowolne, jednak należy pamiętać, że ich brak lub podanie nieprawdziwych informacji może uniemożliwić Administratorowi realizację umowy o rejestrację konta w Serwisie lub sprzedaż produktów dostępnych za jego pośrednictwem.
III. ODBIORCY DANYCH
1. Odbiorcami danych osobowych zbieranych przez Serwis będą: dostawcy usług IT działający jako podmioty przetwarzające, firmy kredytowe (w razie potrzeby), firmy kurierskie dostarczające zakupione towary, firmy zajmujące się wysyłką informacji handlowych oraz obsługą płatności za zakupy dokonane w Serwisie, a w przypadku reklamacji – producent towaru. Przekazanie danych odbywa się na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych zgodnie z art. 28 RODO.
2. Dane osobowe zbierane przez Serwis nie są udostępniane stronom trzecim, z wyjątkiem sytuacji opisanych powyżej lub gdy wymagają tego obowiązujące przepisy prawa, zobowiązujące Administratora do przekazania danych uprawnionym podmiotom.
3. Administrator zbiera logi serwisu, jednak nie łączy ich z danymi osobowymi. Logi mogą być wykorzystywane do generowania statystyk, które pomagają w zarządzaniu serwisem. Zbiorcze statystyki tworzone na ich podstawie nie zawierają żadnych informacji umożliwiających identyfikację osób odwiedzających Serwis.
4. W ramach wykonywania naszych usług korzystamy z rozwiązań technicznych oferowanych przez podmioty mogące przetwarzać dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) takie jak Google.
5. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. przez okres niezbędny do:
a) posprzedażowej obsługi Klientów (np. obsługi reklamacji),
b) zabezpieczenia lub dochodzenie ewentualnych roszczeń przysługujących firmie DIGITAL INTERIORS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa,
c) wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikających z przepisów rachunkowych lub podatkowych),
Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów własnych Administratora na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą.
Dane osobowe przetwarzana na podstawie odrębnej zgody będą przetwarzane do czas jej odwołania.
IV. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKÓW SERWISU
Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu użytkownikowi przysługują następujące prawa:
1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO). Użytkownik ma prawo uzyskać od administratora potwierdzenie, czy jego dane osobowe są przetwarzane, a jeśli tak, ma prawo do dostępu do tych danych.
2. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora niezwłocznego sprostowania swoich nieprawidłowych danych osobowych.
3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora natychmiastowego usunięcia swoich danych osobowych.
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO). Użytkownik ma prawo zażądać od administratora ograniczenia przetwarzania danych w następujących sytuacjach:
a) Gdy dane są nieprawidłowe – na czas ich sprostowania.
b) Gdy użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania na mocy art. 21 ust. 1 RODO – do momentu ustalenia, czy prawnie uzasadnione podstawy administratora przeważają nad podstawami sprzeciwu użytkownika.
c) Gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a użytkownik zamiast usunięcia danych, żąda ograniczenia ich wykorzystywania.
5. Prawo do przenoszenia danych (art. 19 RODO). Osoba, które dane dotyczą, ma prawo żądać przesłania jego danych osobowych bezpośrednio do wskazanego administratora, pod warunkiem iż jest to technicznie możliwe. W sytuacji, jeśli Administrator nie ma możliwości przesłania danych bezpośrednio do wskazanego administratora, dane osobowe zostaną udostępnione bezpośrednio osobie, której dane dotyczą w formie nadającej się do odczytu maszynowego (plik csv), który może zostać przesłany do wybranego administratora.
6. Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO). Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (przesyłania zamówionej informacji handlowej – Newsletter), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Osoba, której dane dotyczą ma również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.
7. Użytkownik może realizować swoje prawa poprzez wysłanie stosownego żądania na adres sklep@wybitnietanio.pl
a) Żądanie, w celu poprawnej identyfikacji winno być wysłane z adresu e-mail, z którego dokonano zgłoszenia przez formularz kontaktowy.
b) Żądanie można również złożyć drogą listowną – wysyłając na adres korespondencyjny Administratora listu poleconego zawierającego takie żądanie.
8. Zgodnie z art. 12 ust. 3 RODO, Administrator ma obowiązek udzielić odpowiedzi na żądanie użytkownika w ciągu miesiąca. W przypadku skomplikowanego żądania, czas ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące. W takim przypadku Administrator poinformuje użytkownika o powodach opóźnienia. Jeśli Administrator nie podejmie działań zgodnych z żądaniem, poinformuje o tym użytkownika.
9. Na działania Administratora przysługuje prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego.
10. Użytkownik ma prawo również, w każdym momencie wycofać udzieloną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych, w celu otrzymywania zamówionej informacji handlowej (Newsletter) na wskazany adres e-mail.
V. CIASTECZKA
Serwis wykorzystuje również do zbierania danych pliki cookies (tzw. ciasteczka). Są to niewielkie pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika, których zadaniem jest ułatwienie korzystania przez użytkowników z Serwisu. Szczegółowe informacje o tym jakie pliki cookies są wykorzystywane w ramach Serwisu znajdują się pod adresem https://wybitnietanio.pl/polityka-cookies
VI. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI
1. Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności w każdej chwili i miejscu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego opublikowania nowej polityki prywatności na stronach Serwisu i poinformowania o tym fakcie wszystkich zarejestrowanych Użytkowników.
2. Pytania związane z Polityką Prywatności Administrator Serwisu prosi kierować na adres: sklep@wybtnietanio.pl .
3. Niniejsza polityka obowiązuje od dnia 14.08.2024r.